Jättebebis på fotbollscup

I helgen har det varit fotbollscup:D Som vanlligt så var det skitkul :D
Första matchen så mötte vi Valbo, förlorade med 9-1 men det var ingen som hade väntat sig vinst den matchen heller :p Den spelades på fredagen fresten, efter våran match så hade 93na sina matcher på Bessermer så vi åkte dit och kollade hur det gick för dom, dom spelade alla sina gruppspelsmatcher på fredagen och skulle spela semifinal på söndagen:)
På lördagen så gick jag, Sarah, Carro och Ida upp tidigt för att titta på Järbo - Hofors, till ingen chock alls så förlorade Järbo;) Sen hade vi själv match halv sju, mot Åbyggeby/Ockelbo, vi vann matchen med 3-2. Efter det reultatet så visste vi att om vi spelar oavgjort eller vinner nästa match så spelar vi kvartsfinal. Matchen var mot IFK Gävle, slutresultatet vlev 2-2. Vi kom till kvartsfinal som var den sista matchen som skulle spelas för natten. Eftersom vi hade så några spelare i vårat lag så hade vi 93er inlånade under våra matcher, men när vi kom till kvarten så var vi tvungen att lämna ifrån oss Lena, Nomi och Amalia eftersom dom hade match tjugo över åtta på söndag morgon, men vi fick behålla Eve och Cissi, som också är 93er. 

I kvartsfinalen så mötte vi mötte Huge 1, och där var det stopp till ingen stor chock alls:p förlorade matchen med 10-1 :p Jag var tydligen asbra den matchen sägs det, själv minns jag inte en räddning jag gjorde men har fått höra att jag gjorde trippelräddning och massa dubbelräddningar så det känns ju jävligt najs faktiskt :D Har aldrig i mitt liv varit så slut som jag var efter den matchen. Micke bad oss att sätta oss ner efter matchen för att han ville prata, men när jag satt upp så ramla jag bara bakåt så jag låg ner istället, och var Micke sa har jag ingen jävla aning om :p  Vet att han kom fram direkt efter matchen och sa att det var kul att se lite puls på mig också, och LITE det var bra mycket puls skulle jag vilja påstå :p Hade varit intressant med pulsklocka på då faktiskt:p Men vi höll faktiskt tätt i 9 minuter och 14 sekunder, det tycker jag var väldigt bra gjort av oss :)

Efter att ha spelat lördagens sista match (kvartsfinalen) så gick jag upp tio i åtta på söndagen för att se semifinalen som 93na spelade, tyvärr så förlorade även dom mot Huge :( Sen kollade vi på Carros lillebrors semifinal (tror jag), som även dom förlorade :( Efter dom matcherna så åkte vi till Jernvallen (matcherna vi kollade på spelades på bessermer). Där var det finaler och semifinaler i full fart. 

I våran final (damfinalen) så mötte Valbo och Huge varann (båda lagen spelar i divison 2), dom två lagen som vi förlorade mot^^  Huge stod som segrare :p så i år igen så kan vi stoltsera med att vi bara förlora mot lagen som spelade i finalen ;) Förra året förlora vi ju mot Älta och Huge och det var dom som stod i finalen ;) Hade Älta i kvarten då och förlora, nu hade vi Huge i kvarten och förlora så nu vet vi ju det att det laget som vi möter i kvartsfinal, det är det laget som vinner cupen ;)

Cupens helt klart roligaste match var semifinalen mellan Valbo och Kvarnsheden, Valbo spelar i division två och Kvernsheden i divisions ett, mål efter mål blev gjorda 1-0, 1-1, 2-1, 2-2, 3-2, 3-3, 4-3, 5-3 så målsnålt kan man inte säga att det var ;) Har dock inte koll på vilket lag som gjorde vilket av målen men ungefär sådär såg det ut fram till Valbo "drog" ifrån :p 

(Allt snack om divisioner är självklart divisionerna som dom spelar i ute ;))

Att vi endast tränat 45 minuter inomhus visade sig det också då vi inte riktigt hade koll på hur snabbt bollen rullade, vart vi hade varann och alla såna där saker men jag tycker vi genomförde cupen väldigt bra ändå:)

En stor saknad lämnar nu cupen efter sig :( Jag talar inte bara för mig själv när jag säger att jag skulle kunna spela fotboll hela helgerna och dagarna :) Ser fram emot nästa fotbollsmatch eller träning överhuvudtaget :) Hoppas vi får åka på någon form utav cup till sommaren, vi äldre. Eftersom 93na får åka på cup i San Marino* så borde ju vi få göra något litet tycker man.

Efter all sömnbrist som helgen lämnade efter sig så sov jag femton timmar inatt, tror du det var lite skönt eller. Eftersom jag har ont i varenda liten millimeter av kroppen så tog jag ledigt från skolan idag redan igår. Så det var femton timmar ostörd sömn, vaknade inte till en enda gång, så jäääävla skönt :D Fick höra av Sarah att en bebis ska sova i sexton timmar, och då blev jag en jättebebis också haha :p

När jag vaknade till liv för dagen så hade jag 13 nya sms, haha :p Efterlyst? :p

Får se vad som händer idag, blir vell typ film tror jag innan det är dags att sova igen :p

Nu har jag säkert glömt en jävla massa som jag hade tänkt skriva om, tror jag ska börja skriva spalter om det jag ska skriva om innan jag börjar skriva ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0