Brother by their love

dagen till ära har varit mer än fullproppad! började med två dömningar imorse, den sista var p10 och den var så jääävla kul att döma... Var en av spelarna som fick vila resten av matchen efter att han sagt "domarjävel" då jag inte ens hade något med situationen att göra utan grabben missade bollen och det blev hörna... :p Men när jag pratade med han så förstod han varför han inte fick spela mer och bad om ursäkt :) Tack och lov så förstod även hans tränare varför jag sa att det var färdigspelat, han hade hört precis samma sak som jag gjorde och tyckte inte jag gjorde mer än rätt som plockade av honom. Det suger rätt rejält att kort inte får användas i den åldern...dom kan ju blir sårade... men vadå, är det bättre att dom inte lär sig att spela ordentligt? Var även två lag som älskade att svära så Sifs tränare sa till mig innan matchen att jag skulle försöka få dom att låta bli det där med svordomar och vara riktigt hård. Jo nog älskade dom svordomar allt. efter första halvlek tog jag ett snack med lagen och bad dom att skärpa till sig med psykningarna som pågick och svordomarna. Där var dock inte Valbos tränare lika lätt att prata med då han tyckte att hans spelare absolut inte hade gjort något fel. Sif däremot lyssnade mer än gärna på vad jag hade att säga och tog åt sig också och eftersom dom var så snäll så talade jag om för dom att en bra fotbollsspelare inte svär, då ville såklart hela laget bli en bra fotbollsspelare så där var det ingen svordom alls under andra halvan av matchen, bortsett från en kille som gjorde illa sig och sa att det gjorde ont som fan och det var vell godkänt det tyckte jag :p

efter att jag hade dömt färdigt så åkte jag ner mer sarah och carro till stadsparken och lyssna på amanda när hon tuta, när vi var påväg därifrån så presenterade dom Elina Ahlander, då dunkade vi minsann ner oss på bänkarna igen ;)  Klockan blev mycket och sarah och gänget skulle på återträff med klassen och jag körde hon, fahl och amanda till högbo, den första som syns till är våran tränaren som också är i högbo, sååå jäävla kul :D

nu ligger jag i sängen och ser på fotbollsmatchen som i princip resten av sverige, det började skit då när merlena ernman sjöng nationalsången... och nyss hade sverige en straff som danmarks målvakt tog, jälaaa shiiit faaan!

käkade nyss också det var väääldigt gott då jag har varit jättehungrig hela dagen :p och eftersom det faktiskt är veckan innan min student så tyckte jag att jag förtjänade mig lite alkohol så jag tog mig en cider ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0