End

Idag är det en fredag som likagärna skulle kunna vara en söndag, för det är så det har känts hela dagen!

Kom ganska nyligen hem från Järvsö, där jag har varit på fackutbildning med min klass, utbildningen var dötrist men i övrigt så har jag haft kanonkul! Det är nog bra ibland att man inte har så stor klass, det är då enklarare att vara alla samlad och göra något gemensamt, som till exempel att basta och dricka öl/cider :) När vi satt där i bastun så fick någon av killarna en snilleblixt, vi skulle bada i Ljusnan! Jag, Klangen, Lööf, Jackson och Sanna (ena kursledaren) traskade iväg mot Ljusnan, över åkrar, genom koskit och över taggtråd! Mitt i hagen så klampa jag ner i världens hål men klarade mig kanoners till skillnad mot Jackson som var full som stryk som klev när i samma hål och for på arslet sen såg det ut som han hade skitit på sig ungefär ;) När vi snubblat och traskat färdig fick vi se att det var väääääärldens brant ner till vattnet så vi började gå tills vi fick se att det fanns en stig ner i vattnet, väl där så tog det inte lång tid innan Sanna hade vatten till knäna och vi andra klampa i efter, HELVETE VAD DET VAR KALLT!!! Sanna som blev van med kylan först doppade sig helt först, jag strax därefter och grabbarna strax efter, NAKNA! Första doppet var hemsk men när man väl hade doppat sig en gång så var det fan skönt  :)

Påvägen tillbaka till hotellet fick Jackson för sig att han skulle gå en genväg, som visade sig vara en jävla omväg som gjorde att han åkte på skäll, i bara kallingarna gick han över trädgårdar... Hotellägaren som redan retat upp sig på Jackson för att han var för full redan innan maten som serverades klockan 18.00.. Vi andra gick samma väg som vanligt vilket gjorde att ingen störde sig om att vi hade lite kläder på oss, jag och Sanna hade bikini och killarna hade bara en handduk runt sig.  Bastun efter det doppet satt ännu bättre än innan, och Toni den finnen gjorde nästan så vi andra brann upp där inne för han tyckte det var alldeles för kallt :p

Maten var alldeles för snobbig för min del och allt smaka skit i princip, utom klyftpotatisarna som serverades till köttbiten imorse, de första gänget med klyftisar som kom in var som sasgt goda men andra vevan klyftpotatisar smaka skit....
 Frukosten var också god förresten, men det var ju hotellfrukost så vad annars ;) Jag var nog även den enda som kunde äta en ordentlig frukost ;)

Imorse var det frukost klockan halv åtta, jag är mäkta imponerad på att alla faktiskt kom upp till frukosten, dock så sov en hög under dagens utbildning istället :p Själv var jag pigg som en lärka halv sju och hade fullt sjå att somna om...

Var inställd på att jag skulle dela rum med någon av pojkarna också men när jag kom in i entren och dom delade ut nycklar och grejjer så kom dom med en nyckel till mig och sa att jag hade eget rum om jag ville det. Javisst tänkte jag, det kan vell alltid vara skönt. Eget rum med dubbelsäng och världens finaste utsikt :) Hade egen bastu också men kändes lite tattigt att basta för sig själv kände jag så jag sa att jag kunde basta tillsammans med killarna istället :p

Väljer att inte skriva ut en hel del information också av säkerhetsskäl. Helgen (ehm ja justja, helg var det ju inte) har varit skitrolig som sagt :)

Blev även påmind igår om hur lite det faktiskt är kvar av skolan, Håkan berätta att sista två veckorna ska jag vara inne på skolan och hjälpa till med städningen och det så jag fråga hur länge till jag fick vara ute, han titta på mig och sa "ja det är nästa vecka som är din sista vecka" jag  blev fan gråtfärdig när jag hörde hur lite det är kvar...
Snackade om transport att färdas runt i på studenten på hemvägen idag, tänker dock inte skriva något av alternativen här för då är det vell någon som tar dom, men skitbra är dom ;)

Ikväll ska jag döma en korpträningsmatch, hmm hur pass hård ska man vara i dom då tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0