Manboy

Ojojoj vilka dagar jag har missat att skriva om, eller rättare sagt skitit i att skriva om;)

Torsdag:
Jag, Lillebroor och Lillen kastade in oss i bilen och gasade iväg mot Sågmyra och Lager 157, strax utanför Hofors blev vi ståendes i närmare två timmar pga av att en lastbilsjävel stod och blockerade vägfältet, när vi väl kom därifrån och in i Falun bestämde vi oss för att stanna på Donken och plocka med oss lite mat, men den döva människan som stod i kassan fattade ju fan ingenting utan jag fick upprepa min beställning typ tre gånger... Tack och lov så var allt rätt när vi fick maten iaf, bortsett från att min läsk va slut ;( När vi väl var framme i Sågmyra och Lager 157 så gick vi runt där en stund och tittade lite, jag och Lillebroor blev oseriösa ganska så snabbt när vi hittade skor för tio kronor, jag köpte ett par gummistövlar/skor till mamma, bara för hon inte gjort nå annat än att prata om gummistövlar senaste åren och Lillebroor köpte nå jävla plastdojjer :d När vi kom ut till kassan och skulle betala så fungerade ingens kort, så vi sprang runt på alla möjliga ställen och försökte ta ut pengar utan framgång, sista stället vi var till ringde iaf till banken och frågade varför det inte fungerade, det visade sig att Swedbank låg nere så jag trodde vi skulle få kasta in handduken och åka därifrån utan att ha köpt någonting, men när vi kom tillbaka till kassan och skulle berätta varför det inte fungerade så hade dom fått igång systemet igen så vi fick skynda oss att dra korten innan det slutade funka igen. Som plåster på såren så fick vi fikabiljetter och gick ner och fikade lite, efter fikat tänkte vi att vi drar på toa innan vi åker vidare, då är ALLA toaletter trasiga, dåligt less man blev.. Kommer ut till bilen och ska starta den, så klickar det inte ens när jag vred på nyckeln, GAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! Gick in till den trevliga killen och frågade om han ville hjälpa mig med en till sak, skrattandes gick han ut för att kolla om han hade startkablar, som tur var så hade han det. Medan han gick in till affären och hämtade sin jacka så gick jag bort till bilen och tänkte förbereda, då påminner Lillebroor mig om att spaken till motorhuven är trasig så man kan inte öppna den... jag drog och drog utan att komma nån vart men killen hade starkare nyper än mig och kunde öppna motorhuve, TACK OCH LOV! När batterierna var kopplade så gick det mycket bättre att starta bilen ;) Jag tackade för hjälpen och satte mig bakom ratten och ställde GPSen på Kupolen, vidare mot kupolen gick färden bra bortsett från att jag glömde bort ett farthinder och Lillebroor flög upp i taket, haha :D Väl inne på kupolen flöt allting på som det skulle och påvägen hem väntade jag bara på att åka dit i en poliskontroll eller nå liknande med tanke på vilken dag det hade varit. Jag klarade mig utan det, tack och bock!

På kvällen så var jag förbi Sarah en sväng och pratade lite sen kom Hanna och hämtade mig så åkte vi till Carro och drack lite och pratade sen gick vi till åttan och spelade lite biljard :) Var fundersam om jag verkligen skulle våga dricka med tanke på hur dagen varit men det gick ju bra:D

Lördag:
Vi skulle ha haft match mot Hofors men eftersom dom inte hade något lag och tränade hade hört att det skulle vara femton minus så blev matchen våran inställd :( Så istället fick jag sovmorgon sen dömde jag lite på morgonen men var ganska så omotiverad, nu är jag mer taggad på utesäsongen :D Vilken tur att det var sista innematchen ;) När jag kom hem tog jag min del av den grillade kyckligen och satte mig ute i solen och åt min lunch, dåligt najs :D Mamma berättade att vi var bjuden till Johan och Lotta på tacos på kvällen, det var riktigt jävla trevligt :D Efter tacosen och allt så gick vi över till sussi och rogga på musikquiz, vilken tur att jag är så jävla bra på låtar så jag tog hem alla quizar och fick många drinkar:D

Söndag:
När jag vaknade och såg mig i spegeln så tänkte jag, WOW vilket vax, för tuppkammen står precis som jag fixade den igår ;) Ligger och kollar på Are you smarter than 5th grader nu i väntan på att Center stage turn it up ska börja:) Ikväll blir det döma igen, ute denna gång :D Sug att vädret inte är lika fint som igår bara:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0